onsdag 22 oktober 2014

Det stora handduksbytet

Ljuva lediga dag. Min alldeles egna helgdag, mitt i veckan. Som jag värdesätter den! Tyvärr var det så förbannat kallt att jag blev tvungen att leta fram ett par vantar när jag skulle gå ut med hunden. Resten av dagen tillbringade jag på sängen med böcker och min laptop. Kanske inte så effektivt men väldigt härligt.

För ett tag sedan, när jag rensade köket, upptäckte jag att våra kökshanddukar är en bedrövlig syn. Några av dem har jag fått i present och de var en gång i tiden riktigt fina. Tyvärr har minstingen använt den som servett ett par gånger för mycket och det finns fläckar som inte längre går bort i tvätten. En annan kökshandduk har fått ett hål nertill. Jag funderade på om jag skulle kasta dem eller inte men lät dem sedan ligga kvar i lådan. Eftersom jag inte har så många och de behövs. I samma veva bestämde vi oss för att köpa nya handdukar och kökshanddukar till personalköket på jobbet. Eftersom vi är måna om arbetsgivarens pengar gick vi till Hemtex för att köpa nytt. 

Nu tror ni att jag passade på att köpa kökshanddukar till mig själv för jobbets pengar men nej, så fräck är jag verkligen inte. Istället kom jag att tänka på just de handdukarna när jag såg att jag hade fått ihop till ett presentkort på en av panelerna. Så jag valde helt enkelt att ta ett presentkort på Hemtex. Det brukar ta en eller ett par veckor innan presentkortet dimper ner i brevlådan men den här gången kom det redan i måndags. Jag spillde naturligtvis ingen tid utan tog med mig presentkortet igår så att jag kunde traska iväg på lunchen för att köpa nya handdukar. Det tog mig en halvtimme eftersom jag var tvungen att gå runt och fingra på precis allting därinne. Det blir väl lite så när man har köpstopp och helt plötsligt har en hundring att spendera. Var nästan på vippen att köpa nya tallriksunderlägg istället men bannade mig själv, det här var minsann ingen nöjesshopping. Jag fick fyra stycken helt okej kökshanddukar för 98 kr och har nu 2 kr kvar på presentkortet. 

Nu behöver jag bara tvätta de nya handdukarna så kan jag rensa ut och kasta de gamla. Är otroligt tacksam över dessa extra småsummor som gör att jag kan lösa saker och ting utan att bryta mot mina regler. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar