söndag 2 mars 2014

Jag, miniräknaren och internetbanken

Idag var det dags för kontokontroll.

Detta här hänt på mitt konto sedan lönen trillade in den 25/2:
1200 kr till ett stående fondspar.
684 kr AMF Pension/fondförsäkring
400 kr Skandia Liv
605 kr Fackavgift.
20 kr månadsavgift bankkort
10 000 kr till sparkontot
848 kr mat och förbrukningsvaror.
Dessutom är ett belopp överfört till min man, för hälften av våra fasta kostnader. 

Jag har 1666 kr kvar från januarilönen. Dessa pengar åkte rakt in på sparkontot. 

Totalt sparat i januari: 7066 kr (ej inräknat pensionsspar samt barnbidragen). 
KATASTROFDÅLIGT! Trots att den enda utsvävningen under hela februari var ett frisörbesök för 380 kr. Antagligen måste vi lägga om matvanorna ännu mer och bli ännu snålare om det här ska leda någon vart. Äta ris med kryddor på vardagarna och på helgerna kan vi kanske unna oss lite bönor också. 

Nåväl, den här månaden räknar jag med att spara mycket mer. Jag fick ut högre lön och nu när sportlovet är slut kommer matkostnaden att sjunka till normala nivåer. 

Kontantfakturan från Roslagstulls Djurklinik är för övrigt det sorgligaste jag sett i räkningsväg. Akutavgift, avlivning och kremering gick på 2370 kr (varav 1395 kr är ersättningsberättigat enligt försäkringsvillkoren). Min man betalade direkt på plats och därför står det inte med i listan ovan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar