onsdag 5 februari 2014

Nu kör vi!

Det här är det första inlägget på min nya blogg.

Bloggen kommer att handla om min passion för att spara pengar och snåla så mycket det går utan att reta gallfeber på omgivningen. 

Ja, det här är ännu en snålblogg. 
Nej, det här är inte en investeringsblogg. 

Du kommer inte att hitta inlägg om indexfonder och investeringar här.
Jag kommer inte att utförligt diskutera kring placeringar och bloggen kommer inte att fyllas med tabeller, diagram och uträkningar. Istället vill jag dela med mig av mina tankar kring att dra runt ett hushåll på små medel och ändå uppnå helt okej livskvalitet.

Min främsta avsikt med den här bloggen är att inspirera de som tröttnat på att leva från lön till lön. Jag hoppas att det ska ge er läsare många tips och idéer om hur man håller stenhårt i sina surt förvärvade slantar. 

Välkommen åter!

4 kommentarer:

  1. Nu har jag hittat hit och läst igenom alla dina inlägg. Har bokmärkt din blogg och ser fram emot att följa dig. Du hittar kanske ett och annat snåltips som du kan ha nytta av på min sida Familjeekonomen.blogspot.se

    Skulle rekommendera er som har tonåringar att skaffa en begagnad bakmaskin. Har en sedan ett år tillbaka. Använder den dagligen och älskar både brödet och pengarna den sparar.

    SvaraRadera
  2. Välkommen!

    Jag lägger till din blogg på min blogglista.
    Utbyte av tankar och idéer är alltid välkommet och jag är säker på att jag kommer att hitta inspiration och kloka tips i din blogg.

    En bakmaskin är en smart investering, särskilt med tanke på barnfamiljer där ungarna vuxit ur fritids och dessutom tar med sig ett gäng utsvultna kompisar hem efter skolan...

    SvaraRadera
  3. Vill man inte köpa bakmaskin, så lär barnen att hjälpa till och baka. Billigt och gott, och man vet vad man får i sig

    SvaraRadera
  4. Ja, många fördelar med hembakat.
    1. Mycket godare.
    2. Mycket billigare.
    3. Hälsosamt.
    4. Doften av nybakat slår allt!!

    SvaraRadera