fredag 14 februari 2014

Alla hjärtans dag

Den här typen av kommersiella jippon sätter lätt käppar i sparhjulen och min åsikt är att vi inte behöver överdriva firandet i år. Jag hoppas givetvis att min man anstränger sig lite extra men det behöver inte vara något stort, han får gärna överraska med lite fine dining hemma och skura badrummet. Kanske rensa avloppsbrunnen också, om han vill vara riktigt romantisk. 

Jag skojade bara, han behöver inte alls städa idag. 

Det är bättre att vara tydlig, så att missförstånd kan undvikas. Just av den anledningen talade jag om att jag inte behöver uppvaktas med påkostade presenter. En minut senare kom vår 13-åriga son och bad om pengar för att kunna bjuda en tjej på bio och restaurangbesök. De vill äta sushi. Sushi? Jag visste inte ens att grabben gillar sushi, det är inte direkt så att han ropar hurra när vi serverar fisk till middag. Och vad hände med ungar som sörplar milkshake på hamburgerkedjor eller möjligen slår på stort genom att dela en pizza på den lokala pizzerian? Det unga paret tänker även se filmen "Frost", vilket också är förvånande eftersom sonen inte är överdrivet förtjust i filmer med längre än 20 sekunder mellan actionscenerna. Någonting har hänt med sonen men vi släpper hans spirande hormoner och återgår till kärnan, dvs käpparna i hjulet. Här avstår man frivilligt från presenter och vad händer? Ungen ska ha en sjukt stekig utekväll samtidigt som vi blir några hundralappar fattigare...

Ha en fin hjärtedag, hur ni än firar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar